Jste zde: Domů / Informujeme / Šnajdrův slovníček / Cíle kvality (jakosti)
Cíle kvality (jakosti)
Něco žádaného nebo zamýšleného ve vztahu ke kvalitě. Musí být konkrétní, měřitelné, relizovatelné, musí mít svého nositele - osobu odpovědnou za jejich dosažení. Mají být založeny na politice kvality. Bývají specifikovány pro různé funkce a úrovně ve firmě.
Politika a cíle kvality se stanovují se záměrem určit směr řízení organizace. Jak politika kvality, tak cíle kvality určují požadované výsledky a napomáhají organizaci používat svých zdrojů pro dosažení těchto výsledků. Politika kvality poskytuje rámec pro stanovení cílů kvality a pro jejich přezkoumání. Je třeba, aby cíle kvality byly shodné s politikou kvality a se závazkem k neustálému zlepšování a aby dosažení těchto cílů bylo měřitelné. Dosažení cílů kvality může mít pozitivní vliv na kvalitu produktu, provozní efektivnost a finanční výkonnost a tím i na spokojenost a důvěru zainteresovaných stran.
Informujeme
Nové vydání APQP
Zkraje března vyšla nová verze Příručky APQP (3rd Edition) a zcela nová Příručka CP (Control Plan).
Obě jsou k zakoupení na stránkách AIAG (https://www.aiag.org/).
Anebo se můžeme sejít a změny prodiskutovat. Záleží na Vás :)
ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 50001 - nové revize
Ke konci února byly uvolněny nové revize uvedených standardů. Originály jsou k dispozici, na český překlad si ještě chvilku počkáme.
Současné změny jsou nepatrné (viz https://www.iso.org/obp/ui/en/#iso:std:iso:9001:ed-5:v1:amd:1:v1:en), na významnější si údajně počkáme až do 2030.